top of page

Reorganizace pracovního koutku

Vždy jsem měla velkorysý psací stůl, co se prostoru týče. Ať už šlo o podomácku vyrobený dvojstůl doma, nebo jídelní stůl používaný jako psací na privátu. Vešly se mi tam všechny papíry, skripta, počítač a ještě zbylo dost místa na poznámky, organizery psacích potřeb a podobně.

Organizace pracovního koutu

Když jsem ale zařizovala ložnici už ve vlastním, velký stůl jsem považovala za zbytečnost.

Už jsem do školy nechodila a na to občasné surfování po netu jsem moc prostoru nepotřebovala. A jako laborantka z povolání jsem neplánovala ani práci z domu. Kdybych tehdy věděla… Každopádně jsem se rozhodla pro úzký malý stolek, na který se vejde prakticky jen diář, počítač a kalíšek na tužky.

Jak se narodil Tobínek, náš byt se průběžně měnil. Asi leckterý rodič ví, že jak roste dítě, přesouvají se drahocenné a důležité věci a dokumenty výš a/nebo pod zámek. Takže cokoliv, co jsem nechtěla, aby bylo rozbito, sežvýkáno a pozřeno, muselo z jeho dosahu. Nejlepší schovka byla na pracovním stole v ložnici. Do ložnice Tobínek nechodil (tehdy ještě ani nedosáhl na kliku) a stůl byla dlouho nepřekonaná meta. A tak na mém pracovním stole zavládl chaos.

Přestože jsem několikrát do měsíce svůj stůl uspořádala, za pár dní se změť papírů, knih, kabelů, drobností, které nebylo kam jinam dát a rekvizit na flatlay na stole zase objevila. Rozhodla jsem se tedy pro kompletní reorganizaci.

Důležité dokumenty jako rodné listy, pasy apod. jsem dala do patřičných složek a přesunula do knihovny. Kosmetiku jsem prošla, vyházela a uspořádala do zásuvky. Zavedla jsem si krabice na umělecké potřeby a na rekvizity pro flatlaye a nakonec koupila poličku nad stůl, díky které se moje úložná kapacity o trochu navýšila.

Toto řešení není ještě konečné. Poohlížím se po nějakém pěkném obrázku, který bych si vedle poliček pověsila. Dále organizéru na psací potřeby a ocenila bych i několik krabic s víkem na věci k foťáku. Ale jinak je hotovo.

Organizace pracovního koutku

Organizer na dokumety z Ikei

Organizace kosmetiky

Kancelářské potřeby, papíry

Celá organizace proběhla v několika krocích. Nejprve jsem začala promýšlením, jak to udělat, aby mi systém vyhovoval a byl hlavně udržitelný. Co vyhovuje mě, nemusí vyhovovat někomu jinému. Potřebovala jsem, aby se mi nabíječky, sluchátka, šperky i kaligrafická pera dobře a jednoduše ukládala. Aby mě ani jejich úklid, ani vyndávání neobtěžovalo.

Když už jsem měla jakousi představu, co bych opravdu potřebovala mít při ruce, začalo vytahování, krámování, vyklízení, uspořádávání a vyhazování obsahu těch dvou zásuvek, které se sice nezdají, ale pojmou toho docela dost.

Kreativní potřeby jako barvy, papíry pera a inkousty jsem si dala do velké krabice pod stůl. Když budu chtít něco tvořit, stejně se s tím vším do ložnice nevejdu a musím jít k velkému stolu do kuchyně. Takže jen popadnu krabici a jdu.

Stejné je to s dekoracemi a doplňky na fotky. Ono se to nezdá, ale je toho docela dost. A všechno vystavené v bytě nemám. Opět jen otevřu krabici a najdu, co potřebuji, případně si ji vezmu s sebou celou tam, kde zrovna fotím.

Z ukládání kosmetiky mám obrovskou radost. Zjistila jsem, že se nejraději líčím na denním světle před zrcadlem v ložnici. Tak jsem sem postupně přesunula celou dekorativní kosmetiku. Jen otevřu zásuvku a vybírám, jaký MOTD budu mít.

V druhém šuplíku pak jsou věci, které byste asi ve stole čekali. Sluchátka, nabíječky, náhradní baterky do foťáku, sešívačka, kancelářské potřeby, pouzdro na brýle, USB flashky, paměťové karty... Věci k foťáku si v budoucnu dám do nějaké pěkné krabice a na poličky. Bude to vše pohromadě a navíc vypadat hezky.

No a konečně poličky. Moc toho na nich nemám. Ale těch pár knih, které jsou půjčené nebo k brzkému přečtení se alespoň nevrší na stole.

Celkově mám z proměny těch dvou metrů čtverečních obrovskou radost. Pracovní kout je totiž jedna z prvních věcí, kterou vidím, když ráno vstávám z postele.

A když je pěkný psací stůl, je to ráno přeci jen o trošku hezčí, než když procházím okolo zakrámované hromady něčeho, co byste asi měli uklidit, ale zoufale se vám nechce.

Přikládám nákupní seznam věcí, které mi s organizací pomohly a kde je koupit:

  • Psací stůl MICKE je z Ikei (odkaz zde).

  • Stejně tak jako vložka do zásuvky, ve které mám kosmetiku (tady) a magnetická nástěnka. Tu ale přestali vyrábět, nicméně by mohla posloužit i jakákoliv jiná.

  • Poličky nad stolem jsou z bonami. Jedná se o sérii Armon. Identická polička je vyprodaná, ale oni ji určitě zase naskladní. Odkaz na o maličko větší dávám sem.

bottom of page