top of page

Šunkofleky jako z jídelny

Jako dítě jsem nebyla náročný strávník. Takže pokud se ve školním jídelníčku neobjevilo něco jako jitrnicový prejt nebo játra, spořádala jsem svoji porci tak nějak bez výhrad. Avšak je jen pár jídel, které jsem měla opravdu ráda: Krupicová kaše, nudle s mákem, bramborová kaše s čímkoliv a šunkofleky.

Šunkofleky jako ze školní jídelny

O šunkofleky jsem se pokoušela několikrát, ale vždy se mi podařilo dopéct jen jakousi vyschlou hmotu, která beztak nedržela tvar a chuťově taky nebyla nic moc extra. Nakonec jsem dala dohromady asi 4 recepty (!) a díky vychytávkám, které jsem v nich našla, se mi podařilo udělat velmi chutné a rychlé jídlo, které potěšilo asi úplně všechny. Takže jdeme na to.

Tip číslo 1: Uzené vařte spolu s těstovinami.

V životě by mě to nenapadlo. Uzené jsem dávala do pekáčku na zapékání prostě na studeno. Ale logiku to má, těstoviny, když se s ním vaří, jsou pak tak nějak pěkně ovoněné.

Tip číslo 2: K uzenému ještě slaninku.

Slaninku jsem původně nedávala vůbec. Vlastně díky ní se nestane z těstovin vysušené cosi. Mám slaninu domácí a před zapékáním ji ještě na pánvi trochu proženu dokřupava.

Tip číslo 3: Ještě přidejte máslo.

Do předehřívané trouby dejte zapékací formu s trochou másla, které se pak rozpustí. Opět, jídlo je ovoněné, pěkně klouže do krku a co si budeme nalhávat, máslo vždycky všechno vylepší.

Tip číslo 4: Nešetřete vejci.

Na vejce jsem dost skoupá a ráda z receptu ubírám. Do šunkofleků se jich má dát na 500 g těstovin 5! Srdce mi krvácí pro všechny průmyslové snášečky vajec, ale bohužel, když uberete, není to ono.

Tak a teď už následuje soupis surovin, respektive kolik a čeho:

1 balení flíčků (500 g) – já používám bezlepkové vrtule z Lidlu 50 g slaniny, na kostičky 2 lžíce másla 200 g uzeného masa (libového), na kostičky - kupuji moravské uzené z Globusu mražená zelenina dle libosti – u nás doma se vždycky válí v mrazáku hrášek, ale do jídla se dá propašovat i mrkev nebo brokolice. V původním receptu zelenina není, ale já ji tam cpu, ať mám ze sebe trochu lepší pocit. 5 vajec, prošlehaných, osolených a opepřených sůl a čerstvě mletý pepř kyselé okurky k podávání

Postup, tedy jak jsem postupovala já:

Troubu si předehřejte na 180°C a dejte do ní to, v čem budete zapékat s trochou másla, ať se rozpustí. Uzené nakrájejte na kostičky a dejte vařit s těstovinami. Ty dělejte podle návodu na obalu. Slaninu také nakrájejte na kostičky a trochu ji prožeňte po rozpálené pánvi dokřupava.

Těstoviny po uvaření slijte a dejte do zapékací mísy. Přidejte slaninu, vajíčka prošlehaná se solí a pepřem a mraženou zeleninu ze sáčku. Vše zamíchejte a pečte 15 minut. Nebo prostě dozlatova.

Těstoviny si můžete před upečením posypat i nějakým sýrem. Já dělala šunkofleky bez něj i s ním a byly skvělé obě varianty. Jako sýr jsem použila nastrouhaný Grand moravia, ale asi by stačila i Cihla.

A to je všechno.

Šunkofleky s uzeným a slaninou

Jaké jídlo z jídelny jste měli rádi vy? Bylo vůbec takové? Přeji dobrou chuť a dejte vědět, jak se vám šunkáče vydařily. Pavla (PaPi) Ribárová

bottom of page