top of page

Oyinkan Braithwaiteová – Má sestra je sériová vražedkyně

Čte: Zuzana Kajnarová (znáte z Příběhu služebnice nebo jako Dorotku z filmu Anděl páně)

Délka 4:07 h

Audiokniha Má sestra je sériová vražedkyně

Mám starší sestru, která se o mě docela dost starala. Někdy možná až moc, ale můžu se na ni spolehnout. Když jsem se jí ale zeptala, zda by po mě uklidila místo činu – odmítla.

„Ayoola mě přivolá následujícími slovy: Korede, já ho zabila. Doufala jsem, že tahle slova už nikdy neuslyším.“

To ovšem Korede neudělá. Svědomitá starší sestra nezodpovědné a krásné Ayooly, profesí zdravotnice, s jasným přehledem o tom, jaká dezinfekční a bělící činidla použít, aby po sobě nenechaly ani stopu.

Problém však nastává ve chvíli, kdy si Ayoola jako svého dalšího partnera vybere doktora Tadeho z nemocnice, kde Korede pracuje. Korede nechce, aby Tade skončil s kudlou v zádech, zvlášť když se jí tolik líbí. Jak si má ale vybrat mezi sestrou a svou platonickou láskou?

„Zabila ho první ranou, direktem přímo do srdce. Pak ho ale pro jistotu bodla ještě dvakrát. Složil se na zem. Slyšela jen vlastní dech, víc nic.“

Tato audiokniha vyšla společně s bestsellerem v rámci letošní Knihománie. Příběh slaví úspěch po celém světě a sklízí věhlasné ceny. A proč taky ne. Je originální a pochází z pro mě naprosto neznámého prostředí Laosu, kde se kloubí moderní svět a svazující konvence. Já ale čekala bláznivou černou komedii, faktem je, že jsem se moc nezasmála.

Zuzana Kajnarová se své role zhostila skvěle. Na vypravěčku Korede měla milý, ale pevný hlas, který se prohluboval vždy, když se v příběhu otáčela do minulosti. Skvěle zvládla odrecitovat básnické pasáže, které v příběhu zazní a poradila si i s africkou mluvou a cizímu označení oblečení apod. Vyslovovala ta neznámá slova, jako by je používala denně, což Korede nejspíš asi dělala.

Že není dokonale krásná?

Schválně, ukaž.

Nebo zkus najít takovou,

která vedle její krásy

nepovadne.

Za mě byla audiokniha skvělá. Zajímá vás, jak příběh dopadne, zajímá vás, co s těmi sestrami vlastně je a kdo nakonec jak skončí. Rozhodně ale nejde o humornou oddychovku. Setkáváme se tu s příjemným, lehce tragikomickým thrillerem, který si prostě chcete poslechnout.

Pro poslech ukázky dávám odkaz zde.

Jak jste na tom s thrillery, můžete je?

Já ve filmové podobě určitě, v knižní tolik ne, ale tohle byla bomba.

Dejte mi vědět a mějte se pěkně.

Pavla (PaPi) Ribárová

 

Tento článek vznikl v rámci spolupráce s OneHotBook

bottom of page