top of page

Ransom Riggs – Povídky podivných

Čtou:

Jan Vlasák – naprosto neuvěřitelný v audioknize Soumrak dne Viktor Dvořák, který nás provází celou sérií o podivných Jana Stryková a Daniel Bambas, se kterými se setkávám poprvé Růžena Merunková s nezaměnitelným hlasem Emily Gilmorové ze seriálu Gilmorova děvčata

Délka: 5:11 h

Audiokniha od OneHotBook Povídky podivných

Sbírka nejoblíbenějšího vyprávění o podivných, ze všech koutů světa, předávaných mezi podivnými z generace na generaci – to jsou Povídky podivných. Příběhy, které předcházely celé sérii Sirotčince a mají přímou, či naopak naprosto nulovou spojitost s hlavním příběhem. Povídky sebral a sepsal nikdo jiný než Millard Nullings - vynikající filolog, věhlasný učenec a bývalý chráněnec sirotčince slečny Peregrinové pro podivné děti.

Pokud jste fanoušci série podivných, nebudete zklamaní. Sbírka odhaluje, jak to bylo s první ymbrynou, nebo s holuby od Svatého Pavla. Mě osobně zaujaly povídky O dívce, která dokázala zkrotit noční děsy nebo O ženě, která se přátelila s duchy. Zkrátka každý si ze sbírky 10 povídek přijde na své.

Jednotlivých povídek se zhostil vždy jeden z interpretů a předěly v příbězích i příběhy samotné jsou pro podivné posluchače odděleny známou hudební znělkou. Ta připomíná tak trochu strašidelnou cirkusovou varietní hudbu a známe ji z celé dosavadní série podivných.

„Zdálo se, že neuspěla. Nemůžete lidi donutit, aby se s vámi přátelili – dokonce ani mrtvé ne.“

- z povídky O ženě, která se přátelila s duchy

Poslechově jsem byla velmi spokojená. Po dlouhé době, kdy jsem pouze četla, jsem chtěla audioknihu, která bude mít odpich a nebude moc dlouhá, abych neztrácela dějovou nitku. Navíc se Příběhy podivných tematicky hodí i k podzimním propršeným večerům, kdy se chcete možná i maličko bát.

Interpreti byli velmi příjmení na poslech. Byli velmi autentičtí, velmi dobře jsem se dostala do děje a celkově chválím, že bylo při tvorbě audioknihy interpretů více. Poslech tím byl pestřejší a pro mě i zajímavější, vzhledem k faktu, že tři z nich jsem neměla tu čest si poslechnout.

„Myslím, že s princi jsem navždy skoncovala,“řekla princezna, „s podivnými či jinými.“

- z povídky O princezně s rozeklaným jazykem

Celkově poslech hodnotím velmi příznivě a přívětivě. Netajím se tím, že série podivných mě příliš nezaujala. Přesto jsem si je všechny ráda poslechla a nelituji času, který jsem strávila se sluchátky na uších. OneHotBook zkrátka umí pro mě nezajímavý příběh pozvednout na příjemný poslechový zážitek.

Ukázku najdete zde.

Jak jste na tom se sérií podivných? Četli jste? Posloucháte? Dejte vědět.

Pavla (PaPi) Ribárová

 

Tento článek vznikl v rámci spolupráce s OneHotBook.

bottom of page