top of page

Inspirace pro balení vánočních dárků

Zdravím vás v tento předvánoční čas.

Přípravy na Vánoce už vrcholí a já se snažím si nevšímat věcí, které bych chtěla/měla stihnout, ale nestihnu je, protože se z toho prostě nezblázním. Jednou z věcí, kterou mám téměř vyřešenou, jsou dárky. Letos si budeme dávat maličkosti, takže těch dárků nebude tolik. Proto jsem se rozhodla, do nich dát kousek ze sebe a trochu si s tím balením dát záležet.

„A co jí takhle koupit sešívačku, zabalit ji do hnědého papíru a pomazat kočičím hovínkem? Myslíte, že to by ji vyhovovalo?“

Přesně tahle hláška Charlotty Yorkové ze Sexu ve městě se mi vynořila v hlavě ve chvíli, když jsem v papírnictví místo po pestrobarevných balících papírech, sklouzla pohledem k rolím hnědého univerzálu. Nakonec jsem vzala ten hnědý. A takhle dopadl výsledek.

Aby celek nepůsobil tak stroze, začala jsem své snažení postupně obměňovat a doplňovat aplikacemi jako jsou papírové sněhové vločky, visačky, větvičky jehličí a různě stočené nitě. Papír a jmenovky jsou potištěny razítky s vánočním motivem.

Sněhové vločky

Na výrobu papírových vloček nepotřebujete nic jiného, než papír a dobré nůžky. Je dobré si uvědomit, že čím chcete menší a složitější vločku, tím tenčí papír musíte použít. Jinak s výsledkem spokojeni úplně nebudete. Mně posloužil klasický papír do tiskárny, ale nepodařilo se mi udělat menší vločku, než je průměr 5 cm a to ještě poměrně jednoduchou.

Co se týče tvarů samotných vloček, nebudu kecat, jsou z internetu. Když si do Googlu zadáte paper snowflakes pattern, vysype se toho na vás opravdu bambilion. Já jsem nakonec použila tyto.

Razítka

Pokud vás razítka v dětství bavila, budou vás bavit i teď. Jen ta tiskátka nejsou ze dřeva, ale z pěny. K dostání je neuvěřitelné množství témat, vzorů, nápisů a obrázků, a dají se koupit v každém trochu vybavenějším papírnictví (pro Pardubáky - já nakupovala v Pavlíkovi). Cena jednoho marshmellouna je okolo 15 Kč. Dnes se nemusí kupovat zvlášť polštářek a inkoust, už se takový napuštěný čtvereček dá taky sehnat a opět v různých barvách. Ten můj černý mě přišel asi na 20 Kč.

Cracker

Pokud máte pár drobností, které nechcete balit zvlášť, ale dohromady v papíře by vypadaly divně, vyrobte si cracker. Jedná se o krabičku inspirovanou britskými Vánocemi. Děti crackery rozbalují po večeři. Baliček po otevření práskne a vysype se z něj nějaká sladkost nebo malý dárek. Ti z vás, kteří před Vánoci brousí nebezpečně blízko Sephory crackery jistě znají. A protože já se k takovým brusičům hlásím, jejich baličky mě inspirovaly.

Návod jsem našla na youtube a byl tak jednoduchý, že jsem si zvládla vyrobit cracker i já, takže vám dám odkaz tady.

Jen bych vám doporučila, abyste se vybavili pravítkem o délce 30 cm, protože budete měřit vzdálenosti delší, než je rozsah průměrného trojúhelníku. Tak ať nedopadnete jako já a neměříte s kutilským metrem. Taky budete potřebovat lepidlo. Já měla doma tekutý Hercules a prototyp jsem si pěkně umatlala. Takže si pořiďte spíš takové to suché lepidlo v rtěnce. A lepené spoje jsem si zajišťovala do uschnutí kancelářskými sponkami.

Aby to pod stromečkem nevypadalo jako na poště, nakonec jsem koupila i jednu roli klasického papíru. Vyřešila jsem tak balení dárků pro ty, kteří by pro moje kreace neměli úplně pochopení.

A to je z mého tvoření vše. Kdyby vás zajímalo, kde na to beru čas, tak po nocích. A mám sice originálně handmade zabalené dárečky, ale nemám jediný druh cukroví, to aby bylo jasno, že máme všichni toho času stejně.

Tak se mějte krásně.

PaPi

bottom of page