top of page

Domácí katastrofy: Zašlé spáry


Vánoce se blíží. A i když do domů a bytů chodí o Vánocích Ježíšek a ne inspektor z hygieny, přesto patří k tradici si doma tak trochu důkladněji uklidit. Já mám třeba vrozený problém s tím, že pokud je doma neuklizeno, nejsem schopná plnohodnotně odpočívat. A nevyléčilo mě z toho ani mateřství. Ano, dám si pohodlně nohy nahoru a vypiji si konečně to ranní kafe v klidu, když Tobínek zalehne. A rozhodně u té chvilky pro sebe neřeším, že mám plný koš na žehlení (zase to žehlení), nebo že je potřeba naskládat nádobí do myčky. Ale ve špíně a nánosech prachu prostě nežiji.

Na druhou stranu mám pochopení pro to, když se prostě běžný úklid úplně nestihne. To nejhorší se tak trochu provozně ošmrdlá a hloubková eliminace nečistot se odloží na jindy. Pak se celý proces opakuje, odkládá a šmrdlá a zase odkládá a jednoho dne je baterie obalená stalagnitem vodního kamene, v záchodě se usadil škraloup, co nejde spláchnout a ta digestoř už nějak netáhne co dřív.

Proto jsem pro vás připravila pár článků s tipy, jak některé domácí katastrofy zachránit. Většina receptů není z mé hlavy, ale všechny jsem odzkoušela s více než uspokojivými výsledky.

Dnes se s vámi tedy podělím o tip, jak co nejefektivněji vyčistit zašlé spáry.

Nebudu vám tady doporučovat zaručené přípravky na daný problém nebo obnovovače. S přípravky zkušenosti mám a za poměrně vysokou cenu zahrají relativně málo muziky, A celý proces je navíc podmíněn velikou dávkou dřiny. S obnovovači spár zkušenost, přiznám se, nemám. Odradila mě jejich vysoká cena.

Takže abych vám už konečně odhalila tu zázračnou geniální vychytávku - jedná se o prací prášek na bílé prádlo. Protože i ten nejlevnější prášek alespoň trochu bělí. A i když si třeba neporadí se skvrnou od borůvek, na spáry bude určitě dostačující.

Trochu prášku odsypeme, přidáme vodu a vytvoříme kašičku, konzistencí připomínající zubní pastu.

Na navlhčenou zeď pomocí kartáčku tuto směs naneseme a necháme působit několik hodin, nejlépe přes noc. Uvidíte, jak postupem času začne prášek vaše spáry "prát".

No a ráno celý výtvor s pomocí nějakého kartáče nebo klidně zase kartáčku opláchneme. A je to.

Celý proces je sice maličko časově náročnější, ale je za pár korun a výsledek je opravdu efektivní (zde bych vám ráda dala foto před a po, ale mám už všechny spáry čísté).

Já jsem při rekonstrukci na tento evergreen myslela. Mám těch spár co nejméně a v šedé. Ale i šedé spáry mohou zežloutnout a tato prací kašička funguje i na tento problém. A s pomocí pracího uděláku jsem dokázala opravdu dobře vyčistit poměrně zanedbaný sprchový kout s mozaikou, kde těch spár bylo opravdu požehnaně, jako na úvodní fotografii.

Ještě přidávám upozornění, pracujte v rukavicích, hlavně v kroku umývání a oplachování, opravdu to není to pravé pro vaše ruce.

Tak se mějte a budu ráda, když mi dáte vědět, jestli i u vás tato vychytávka funguje.

Užijte si pěkný předvánoční čas.

PaPi

bottom of page