top of page

Jdeme do finishe

Je to tak.

V prosinci jsem zahlédla na testu dvě čárky, a teď je konec července, já jsem 36 + 5 a můžu porodit prakticky kdykoliv. Během té doby jsme toho zažili spoustu: Několik koncertů a festivalů, dvě svatby, 4 porody, rekonstrukci 3 místností. Koupelna byla asi nejhorší. A teď už nezbývá nic jiného, než chystání se na příchod miminka. Většina nepořádku už je uklizená (nejspíš jsem si při tom oddělala záda) a ložnice už je vybavená a připravená na příchod čápa. Kufr je sbalený a nachystaný. Potravinová skříň doplněná. Teď už jen čekat a snášet oteklé kotníky a vedra s pokud možno stoickou trpělivostí.

Hodně lidí se mě ptá, jak se připravuji na porod. Kromě masáže hráze a cvičení s Aniballem asi nijak. Ještě piji 3x denně čaj z maliníku. Popravdě, jsem úplně nevěděla co čekat, protože podle zkušeností, které jsem slýchala od kolegyň a známých byl porod hrozný. Takže je přirozené, že jsem začala být trochu nervózní. Hodně uklidňující pro mě byla návštěva porodnice, kdy zdejší porodní asistentka a vrchní sestra na novorozeneckém nás seznámili se vším možným a nemožným. Provedli nás celým procesem od tématu kdy jet do porodnice, kdy se z čípku stává branka a jak to může vypadat během celého porodu (partner si nejvíc užil ochutnávku rajského plynu) a kojení. Celkově z toho vyplynulo, že nic není špatně. A hodně věcí je nastaveno v hlavě. Po celém semináři se mi neuvěřitelně ulevilo. Získala jsem sebevědomí a věřím, že to všichni zvládneme. Dokonce se začínám na porod těšit. Nejvíce se těším na malého Tobíka. Který už rozhodně není malý a při některých jeho prostocvicích si říkám, že mě nejspíš roztrhne :-).

Co se týče nezbytné kufrové kosmetiky, rozhodla jsem se důvěřovat značce DM. Mají vlhčené ubrousky bez parfemace a plenky, co jsou biologicky rozložitelné. Uvidím, kdy začnu látkovat. Jestli vůbec, ale zkusit bych to chtěla, i když ne v porodnici. Na dětskou prdýlku jsem se rozhodla pro Rybilku, uvidím, jak bude vyhovovat a na bradavky mi bylo doporučeno vlastní mateřské mléko. Mám tam ale pro jistotu přibalený vzoreček Purelanu, který jsem dostala s uvítacím balíčkem v porodnici. Je to 100% lanolin, nemusí se smývat a byl mi vřele doporučován. Také tam mám pěstící těhotenský olej od Veledy. Pořád věřím, že se obejdu bez strií a tak budu mazat i po porodu, až se mi začne břicho smrskávat.

A to je asi všechno.

 

36+5

bottom of page